Nieuwe rubriek
de BBV-View #4

Wie zijn eigenlijk alle BBV-leden? In deze rubriek maken we plaats om de BBV-leden aan het woord te laten. Zo komen we meer te weten over de persoon achter het bedrijf en achter het BBV-gezicht.

Als senior lid is dit keer Arjan Nijen Twilhaar aan de beurt. Arjan is lid vanaf het begin en directielid bij Bilanx Accountants & Adviseurs.

En als junior lid is Annemiek Marsman net lid geworden van de BBV. Samen met haar man runde ze de bakkerij in Westerhaar waar ze mee zijn gestopt. Ze is nu voor zichzelf begonnen als virtueel assistent.

Arjan Nijen Twilhaar
Bilanx

Annemiek Marsman
Annemiek Marsman allround business support


Hoe lang ben je al lid?

Arjan Nijen Twilhaar
Ik ben betrokken geweest bij de oprichting van de BBV en tevens ben ik de eerste 5 jaar bestuurslid geweest in de rol van penningmeester.

Annemiek Marsman
Ik ben lid geworden net voor de vakantie dit jaar. Toen leek het erop dat er weer meer zou kunnen met het oog op coronamaatregelen.


Wat kun je over je bedrijf vertellen?

Arjan Nijen Twilhaar
Bilanx is ontstaan door een fusie in het jaar 2002 van de kantoren Nijen Twilhaar administratie- en belastingadviseurs en Hoff & Wansink accountants. In 1997 heb ik, als derde generatie, het kantoor van mijn vader overgenomen waar mijn opa in 1935 mee gestart is. Vorig jaar mochten wij ons 85 jarig jubileum vieren.

Bilanx heeft in totaal zo’n 60 medewerkers die verdeeld zijn over de fiscale en juridische afdeling, pensioen en estate, MKB, Agro en P&O. We hebben ons als kantoor gespecialiseerd in de agrarische en medische sector, bouw en afbouw, automotive en de metaalindustrie.

Alles gaat tegenwoordig digitaal en in de Cloud. Zo worden besprekingen gelijk digitaal vastgelegd en kan de klant via haar eigen klantportaal alles inzien wat besproken is zoals jaarverslagen e.d. Er wordt bijna niets meer uitgeprint en de klant is altijd up-to-date via haar portaal.

Annemiek Marsman
Met Annemiek Marsman allround business support werk ik als virtueel assistent en verleen support op sales, financieel en business-en projectmanagement.

Zoals klantenservice, sales gesprekken maar ook administratie zoals budgetbewaking, inboeken facturen, btw-aangiftes etc. Ook voor ons eigen bedrijf heb ik altijd de boekhouding gedaan en ook met verschillende pakketten gewerkt.

Gekozen voor alles rondom sales, administratie en projectmanagement en daar help ik ondernemers mee. Ik help bedrijven hun focus te houden en het mooie is dat je mij al voor een paar uurtjes in de week kunt inhuren. Ik zit niet vast aan plek of tijd en ik kijk met een frisse blik naar de situatie. Grotendeels is dat op afstand. Je hoeft als bedrijf geen computer aan te schaffen, niet vast aan plek of tijd en geen extra kosten om werknemers in dienst te nemen.


Waarom ben je lid geworden?

Arjan Nijen Twilhaar
Verbondenheid tussen lokale ondernemers en de gemeente. Ik vind het belangrijk dat de plaatselijke ondernemers elkaar weten te vinden en ook van elkaar weten wat hun bedrijven doen. Wat is er mooier dan elkaar informeel spreken tijdens een bedrijfsbezoek of tijdens een gezellige bijeenkomst bij één van de Vriezenveense horeca ondernemers?

Annemiek Marsman
Ook al ben ik niet gebonden aan een plek werkmatig, ik woon hier wel en dan is het mooi als je in de buurt bij een ondernemersvereniging kan en elkaar regelmatig kan zien en connecties opdoen. Ik denk dat je elkaar kunt helpen.


Hoe gaat het in coronatijd?

Arjan Nijen Twilhaar
Hectisch. We hebben veel extra werkzaamheden gehad zoals de aanvraag van de NOW-regelingen. Er is veel ondersteuning vanuit ons kantoor geweest richting onze klanten. We hebben hiervoor een speciaal corona team, zij hielden en houden de coronamaatregelen per dag bij en verstuurden (wekelijks) nieuwsbrieven. 

Voor de medewerkers had het ook een grote impact. Wij hielden ons aan de coronaregels en dat hield in dat niet iedereen op kantoor kon werken. Niet elke thuissituatie leende zich daarvoor. We merkten dat mensen vereenzaamden doordat men niet op kantoor werkte en men de sociale contacten miste. Wij hielden rekening met de thuissituatie van onze medewerkers omdat er een beperkt aantal mensen op kantoor mochten werken. Er is geluisterd en gekeken naar de behoeftes en mogelijkheden van onze medewerkers.

Annemiek Marsman
Ik heb daar met mijn startende bedrijf nog niet heel veel last of gemak van gehad. We zijn gestopt met de bakkerij en eigenlijk ben ik in ‘stoomtrein modus’ doorgegaan met de opleiding. Die is nu ook afgerond en daarom ben ik ook lid geworden.


Heb je nog suggesties of ideeën voor de BBV?

Arjan Nijen Twilhaar
Goede sprekers. We hebben in het verleden interessante sprekers gehad, ook in combinatie met de IKVO. Ik denk dat er behoefte is aan sprekers die vertellen over bijvoorbeeld de toekomst, hoe de wereld verandert en die ons meenemen in het vergroenen en verduurzamen van ons bedrijf, maar ook privé.

Bedrijfsbezoeken met aansluitend een gezellige afsluiting op locatie waarbij kleinere bedrijven misschien samen een gecombineerd bedrijfsbezoek kunnen organiseren. 

Annemiek Marsman
Dat is lastig want ik ken er nog niks van, maar als ik wel ideeën heb laat ik het weten!